Τι ισχύει με τον χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD


Από την 1η Ιουλίου, τίθεται σε ισχύ ο νέος περιορισμός στον χρόνο που έχει κάθε ομάδα στην αεροδυναμική σήραγγα και τις προσομοιώσεις για τα αεροδυναμικά. Πώς μπορεί αυτό να επηρεάσει την τρέχουσα κατάσταση, αλλά και το 2022;

  • ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΙΖΑΣ
  • 30/6/2021

Η πανδημία του κορωνοϊού οδήγησε σε σημαντικούς περιορισμούς σε πολλά επίπεδα και εκφάνσεις των δραστηριοτήτων των ομάδων, με στόχο όχι μόνο την σύγκλιση δυνάμεων, αλλά και τη μείωση των εξόδων.

Τα τελευταία αρκετά χρόνια, οι ομάδες της Formula 1 είχαν την δυνατότητα να περνούν όσες ώρες της ημέρας ήθελαν στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD (Computer Fluid Dynamics), ιδίως μετά την απαγόρευση των δοκιμών εντός της σεζόν.

Αυτό από φέτος άλλαξε.

Σύμφωνα με το νέο κανονιστικό πλαίσιο, κάθε ομάδα θα έχει λιγότερο ή περισσότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD, ανάλογα με την θέση της στη βαθμολογική κατάταξη.

Έτσι, οι πιο δυνατές ομάδες θα χάνουν ένα σημαντικό μέρος του χρόνου που θα έχουν στη διάθεσή τους με αυτά τα εργαλεία, ενώ οι ασθενέστερες θα κερδίζουν χρόνο, ώστε να έχουν την ευκαιρία να βελτιωθούν.

Για το πρώτο μισό του ημερολογιακού έτους 2021, η Mercedes, όντας πρώτη, είχε το 90% επί του συνολικού χρόνου στο τούνελ και το CFD, ενώ η τελευταία Williams είχε το 112,5%. Η πέμπτη ομάδα είχε το 100% του χρόνου, και πριν και μετά από αυτήν, αυξομειωνόταν.

Από 1η Ιουλίου, όμως, η κατάταξη επικαιροποιείται με βάση την τρέχουν κατάσταση στον βαθμολογικό πίνακα, οπότε η Red Bull θα έχει το λιγότερο ποσοστό, και η Haas το περισσότερο.

Στον παρακάτω πίνακα, μπορείτε να δείτε τι θα ισχύει από αύριο, καθώς και αν η κατάταξη μείνει ως έχει ως το τέλος του έτους, τι θα ισχύσει για την περιόδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2022:

Θέση% 2021Κατάταξη 2021% 2022
190Red Bull70
292,5Mercedes75
395McLaren80
497,5Ferrari85
5100AlphaTauri90
6102,5Aston Martin95
7105Alpine100
8107,5Alfa Romeo105
9110Williams110
10112,5Haas115

Πώς μπορεί αυτό να επηρεάσει τη μάχη του τίτλου και το 2022;

Είναι αληθές πως η λογική του περιορισμού αντιβαίνει σε κάποιο βαθμό το τι πρεσβεύει η Formula 1 σε τεχνολογικό επίπεδο. Όχι τυχαία, λογίζεται ως η κορυφαία έκφραση της μηχανικής και της τεχνολογικής καινοτομίας στον χώρο της αυτοκίνησης, όμως είναι κι ένα business, μία περίεργη μίξη αθλήματος και θεάματος Χολιγουντιανού, που καλώς ή κακώς επιβάλλει τέτοιες κινήσεις διορθωτικού/παρεμβατικού χαρακτήρα.

Σε αυτό το πλαίσιο, ήταν επιβεβλημένος ο κάθε είδους περιορισμός για την μείωση του κόστους και την εξασφάλιση της βιωσιμότητας της πλειονότητας των ομάδων στο παρόν grid.

Αυτή η κίνηση, βέβαια, επηρεάζει ευθέως και τη μάχη του πρωταθλήματος φέτος, σε πρώτο χρόνο, αλλά και την προετοιμασία για το 2022, σε επόμενο στάδιο.

Στα του σήμερα, η Red Bull θα έχει μόλις 2,5% παραπάνω χρόνο σε σήραγγα και CFD έναντι της Mercedes για το υπόλοιπο της χρονιάς. Κι ενώ αυτό μοιάζει μικρό σαν ποσοστό, εντούτοις σε μία μάχη τόσο κλειστή όσο εκείνη ανάμεσα στις δύο ομάδες, κάθε πλεονέκτημα που μπορεί να έχει η μία ή η άλλη, είναι πιθανή ειδοποιός διαφορά.

Στα των νέων κανονισμών, κάθε ώρα επιπλέον σε tunnel και CFD είναι πραγματικά πολύτιμη. Όλες οι ομάδες έχουν εστιάσει το μεγαλύτερο μέρος των πόρων και του προσωπικού τους στα μονοθέσια του 2022, και με βάση τα άνωθι ποσοστά θα λειτουργήσουν για το υπόλοιπο της τρέχουσας σεζόν, προτού μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι το 2022 (και ως και το 2025).

Μαζί με το budget cap, αυτές είναι οι μεγαλύτερες προκλήσεις των ομάδων, μεγάλων και μικρών, δυνατών και αδυνάμων, και θα ορίσει το τι θα δούμε εντός πίστας σε μεγάλο βαθμό - αν δεν το κάνει ήδη μπροστά στα μάτια μας.